NFS Unbound apskats – vēl vairāk tā paša?

Nu ko – laiciņš ir pagājis, un mums tiek piedāvāta nākamā daļa šajā nemirstīgajā sērijā. Cerību, ka šeit ir kas labs gaidāms, sākotnēji viesa vairāki fakti – ir pagājuši 3 gadi kopš iepriekšējās daļas, tā dodot gana daudz laika uzlabojumiem un jaunumiem. Un arī fakts, ka EA pa šo laiku paspēja iegādāties studiju Codemasters, kas arī pēdējā gada laikā ir pielikuši savu roku šai spēlei.

Šoreiz spēle ir ļoti bāzēta uz hip-hop mākslas elementiem – mūzika, stils un dažādi vizuāli efekti. Ir piesaistīts arī specifiski mūziķis A$ap Rocky, kam arī tika uzbūvēta (spēlē un dzīvē) ļoti individuāla noformējuma Mercedes-Benz 190E. Pats, protams, arī parādās spēlē, par ko gan man īpašs stāsts ir, bet par to nedaudz vēlāk.

Īsumā varētu teikt, ka spēle būtiski neatšķiras no iepriekšējām “jaunajām” daļām, tik cik klāt pāris lietu un vizuālais, bet lielākoties ir ieturēts tas pats virziens un atmosfēra. Protams, sīkāk niansēs un pa daļām tad jau tālāk rakstā.

Sižets jeb Kas atkal notika?

Būsim patiesi pret sevi un pasauli – ja tu iegādājies NFS (vai daudzmaz jebkuru citu racing spēli), jo tev interesē stāsts tajā, tad tev būs interesanta pieredze priekšā… Racing spēles ir par un ap braukšanu, un ja kādai nav pavisam briesmīgs stāsts klāt, tad tas nav bēdīgi.

Tieši par Unbound runājot, te nav nekāds grāvēja cienīgs sižets pieejams. Lai iezīmētu domu, piedāvāju šādu variantu: izlasiet nākamo rindkopu un padomājiet, vai gadījumā neesat jau to dzirdējuši reizes 5 spēlēs un vēl 10 filmās!

Pāris cilvēki iesaistīti sacīkstēs, kur viss izskatās daudzsološi, bet tur ir arī “nevēlamie” tēli netālu, un pēc kādas sacīkstes rodas iekšēja nodevība, kur jūk attiecības. Kādu laiku vēlāk atkal satiekas un nosolās sacīkstēs uzvarēt atpakaļ to, kas nozagts, un atgūt reputāciju. Tagad varonim jācīnās, lai varētu piedalīties šajā lielajā finālā…

Yeah, kā jau minēju – tas nav pārāk oriģināli, bet, nu, tā ir racing spēle. Daudz vairāk prasīt būtu tīri nevajadzīgi no visām pusēm.

That said, ir jauki brīžam paklausīties tēlu savstarpējās sarunās, lai vai cik tās brīžam nebūtu “padumjas”. Bet tad atkal spēle nevienā brīdī nemēģina sevi pasniegt kā ļoti nopietnu. Izņemot vienu, kas ir īpašas uzmanības vērts. Ir arī brīžam atsauces uz citām NFS spēlēm paslēptas.

Brauciens ar A$AP Rocky, tas īpašais brīdis – vienā brīdī spēlē tev jādodas pabraukāties ar šo čali un viņa MB. All good un tā, bet visu braucienu viņš ar tevi runā un stāsta, ka tas īstenībā ir parasts čalis un tāds pats kā visi un viņam arī grūtības dzīvē utt… Tas sajūtu ziņā bija tik tālu no visa pārējā, ka vienkārši šķita dīvaini. Dzīves mācības no A$AP Rocky. Ne jau tāpēc, ka viņa sakāmais bija slikts, tik nezinu, vai NFS spēle būs pareizā vieta, kur to sniegt.

Gaismas, skaņas un citas maņas

Sāksim laikam ar skaņu daļu, tā kā šī spēle ir uz mūzikas stilu bāzēta. Un kā pirmo lietu tad ņemam pašu mūziku.

Kā jau minēts – te tēma ir hiphops, tāpēc ja kāds ir pārsteigts, ka nav normālas gičas zāģēšanas vai elektroniskās, tad laikam vien jāvaino sevi. Vēl jo vairāk skatoties, ka viss spēles playlist tika izveidots Spotify un jebkurš var iet to klausīties. Pats to izdarīju pirms laba laika, un sākumā biju pārsteigts, ka nebiju pat dzirdējis neko par lielāko daļu izpildītāju. Kā izrādījās, tas tāpēc, ka EA bija savākuši mūziku no dažādām pasaules malām, kas savā ziņā ir labs risinājums. Bet, nu, tas ir “modernais” hiphops, nevis tas, ko cilvēki virs 30 uzskata par hiphopu.

Spēles laikā mūzika ir OK, pēc kāda laika rodas dziesmas, kas nedaudz vairāk priecē, un tās, kas mazāk, bet tā jau visur. 3 interesanti fakti par mūziku:

  1. Mūzika skan tikai sacīkšu laikā. Braukājot apkārt, mūzikas nav (nedaudz savādi).

  2. Varbūt kāds pamanīs, bet tur ir neliels represent Elīza Legzdiņa. Nav gan pārāk pazīstama mūsu pusē, bet viņa ir Lielbritānijā dzīvojoša latviete, kas kaut kā pamanījusies arī tur tikt. (Bet mani tā dziesma jau smagi kaitina.)

  3. Tos, ko dzirdēsiet dziedam krievu valodā, – tie ir ukraiņi. No Krievijas nav iekļauts neviens.

Vēl par audio varu pieminēt, ka patīk iespēja regulēt izpūtēja skaņu, bet tas laikam lēnām paliek par normu jau, skatoties, ka Horizon 5 arī ieviesa.

Vizuālajā daļā no sākuma par tehnisko. Uz PS5 konsoles spēle lielākoties cenšas strādāt 4K izšķirtspējā, kas lielākoties arī sanāk, bet, cik skatījos, tad dažreiz var arī nedaudz samazināt to, lai noturētu 60 FPS. Es teiktu: prātīga doma, jo neliels izšķirtspējas zaudējums ir labāk nekā kadru skaita kritums, it īpaši šāda veida spēlē. Xbox gan pieturās pie 4K visu laiku, bet tur arī brīžam FPS noslīd zem 60.

Vizuālo opciju gandrīz vispār nav. Te ir tas, ko pasniedz, vari nedaudz kontrastu un tādas lietas piekoriģēt. Ierastos “quality” vai “performace” uzstādījumus šeit neatrast. Un varbūt arī labi, ka tā, jo nevarētu teikt, ka man tas pietrūka.

Nedaudz, protams, jūt, ka ekonomēja uz visu, lai sasniegtu tos 4K60… Pasaule tāda ar nelielu pliekanuma piegaršu. Sajūta, it kā viss nepieciešamais ir, bet gribētos vēl nedaudz, lai būtu dzīvības sajūta apkārt. Lielākā daļa mazo (un brīžam ne tik mazo) objektu ir sadauzāmi, bet bez jebkāda prieka, jo šie objekti vienkārši pazūd, nevis sadalās gabalos, vai kas tāds. Kaut kādi efekti mazi ir, kad tos iznīcina, un tas ir tas, ko minēju – ir bāze, bet gribētos vairāk.

Un tad pie tās lielās sāpes – vizuālie elementi braukšanā. Ir tie, kam besī, ir tie, kam patīk (cik dzirdēts, gan daudz mazāk), un ir tie, kam vienalga. Es laikam pats drīzāk pie pēdējiem, bet nevar noliegt, ka efekti palīdz.

Uz galveno jautājumu atbilde ir – lai gan pirms iznākšanas stāstīja, ka visu varēšot atslēgt, taču tas nav patiesi. Šos efektus pilnībā atslēgt nevar. Var savam auto izvēlēties tādu, kas ir mazāk pamanāms, bet pilnībā nost – nekādi. Vismaz ne pagaidām. Teikšu gan, ka tas, ko reklāmās rādīja, ir ellīgi pārspīlēts un braucot galīgi nav tik uzkrītoši tie efekti. Tie arī palīdz pamanīt, kad citi auto ieslēdz paātrinājumu.

Par kaut kādiem bugs un glitches runājot, nevarētu teikt, ka to ir daudz. Singleplayer spēlējot, pāris reizes skaņa pazuda vai nojuka sinhronizācija un brīžam NPC auto uzvedās krustojumos kā tramvaji – ielido uz 120 un tad krustojuma vidū vienkārši nodod pa nažiem, un apstājās. Kaitina, bet, kad pierod, tad vienkārši ar to rēķinies.

Multiplayer gan tur brīnumi notiek. Pretinieku auto nosaukumi praktiski nekad nav pareizi, pāris reizes spēle vienkārši nogāzās, pāris reizes iestrēga pie ielādes, tā ka nācās nogalināt spēli… Nekas krimināls it kā, bet, nu, nedaudz ir, kur uzlabot (lai gan šaubos, ka tur kāds ļoti iesprings).

Auto, braukšana un pats process

Tad par to pašu svarīgāko.

Auto detalizācija visiem 143 pieejamajiem spēkratiem ir ļoti jauka (izņemot interjeru, kur var redzēt poligonu trūkumu, bet, nu, pirmās personas kameras kā tādas nav…), viss spīd un laistās, un ir labi piestrādāts, lai katra mašīna un tās detaļas izskatītos tā, kā vajadzētu.

Milzu prieks ir par to, ka bodykit nodaļā ir iespējas uzlikt oficiālos un īstajā pasaulē arī esošos komplektus no tādiem ražotājiem kā Rocket Bunny, LB-Works un citiem. Tas nav, protams, jaunums, jo bija arī iepriekšējā spēlē, bet patīkami tāpat. Protams, visas daļas auto vēl var atsevišķi samainīt pēc patikas un kombinēt, kā pašam patīk labāk. Individuālās auto pielāgošanas ziņā NFS dara to, ko NFS dara vislabāk, – ļauj tev būvēt savu brīnumu, lai vai kāds tur nesanāktu. Šajā lietā gan gribētos, lai spēles beigās iedod neadekvāti daudz naudas, lai vari vienkārši pirkt un bakstīt, kādu auto vēlies, jo tas viss joprojām maksā naudiņu…

Vadāmība – NFS ir arkāde vienmēr (izņemot Shift) bijusi un būs. Un viņi nemaz neslēpj to, bet gan pilnībā apzinās un izmanto. Te gandrīz katru auto vari pielāgot vai nu vairāk uz Drift pusi, vai arī Grip (vai, protams, arī vidēju atstāt). Tas pirmais ļaus slidināties līkumos, kamēr otrais savā ziņā vairāk tendēts uz korektu sacīkšu trajektoriju ievērošanu. Spēlē pasniegts ir, ka abi ir vienlīdzīgi, tomēr pēc pieredzes teikšu: Grip uzvar katru reizi… Pie abām gan nedaudz vajag piešauties, jo tomēr izslīdēt var gana bieži.

Paprovēju arī ar stūri pabraukt, bet ātri atmetu ar roku, jo šī spēle ir domāta ar pulti rokās un dīvānā. Ieguvumu no stūres praktiski nav.

Visi auto ir sadalīti 5 klasēs: B, A, A+, S un S+. Pieejama lielākā daļa no klasiskiem žanra pārstāvjiem Āzijas tūninga auto, amerikāņu muscle un Eiropas superauto. Hyundai nav, par ko uzreiz mīnuspunkti. Vajadzēs auto katrā no klasēm, izņemot B (lai gan ar B vienkārši sāc), lai piedalītos pēdējās sacīkstēs. Auto var droši uzlabot un pacelt augstākā klasē, bet savā pieredzē bija iespaids, ka labāk nopirkt pareizās klases auto un to uzlabot līdz maksimālajam.

Pats vienspēlētāja režīms ir izkārtots tā, ka ir 4 nedēļas spēlē, kur pirmo 3 beigās ir kvalifikācija uz nākamo nedēļu un 4. nedēļas beigās – fināls. Katra darbdiena sadalīta dienas un nakts režīmā, sestdienā lielais pasākums un svētdienā, kā jau ierasts, visi guļ.

Pa dienu lielākoties uzvaras naudiņas ir mazākas ar mazāku policijas risku, un pa nakti – pretēji, bet, nu, katrā var atrast drošo un nedrošo pasākumu. Jo vairāk sacīkstes brauc, jo lielāks tavs Heat līmenis un policija smagāk vajā. Dienas Heat uzkrātais pāriet uz nakti un pilnībā dzēšas tikai nakts daļas beigās, tāpēc it nedaudz stratēģija tam, cik daudz esi gatavs riskēt pa dienu, pa nakti un ar uzkrāto laimestu, jo, ja policija tevi paņem pirms tu izbeidz dienu/nakti garāžā, tad visa iegūtā nauda pa pieskari. Kamēr no policijas vari aizmukt vai izvairīties, tikmēr vari braukāt apkārt, cik uziet, jo laiks nav ierobežots.

Otra lieta, kas liek nedaudz nosēsties uz zemes (vismaz sākumā un beigās), ir iespēja katrā sacīkstē saderēt ar kādu, ka būsi augstāk par viņu. Tas var būt no 8. līdz 1. vietai, bet vai esi pārliecināts, ka būsi pirmais? Sīkums, bet piedod nedaudz citu aspektu.

Runājot par grūtības pakāpi, ir trīs varianti pieejami, kurus gan var mainīt arī spēles laikā, ja jūti nepieciešamību. Tas ietekmē pretinieku un policijas grūtību, bet lielākoties tas maina, cik daudz “Retry” tev pieejami. Katru dienu tavā rīcībā ir noteikta daudzuma iespējas sākt sacīksti no sākuma, ja kaut kas nav sagājis. Uz vieglākā tas ir 10, vidējā – 4, un grūtākā – 2. Kad šīs iespējas izmantotas, tad viss, visas turpmākās sacīkstes jau beigsies kā beigsies pirmajā mēģinājumā. Vēl viens stratēģisks pavērsiens.

Citādi ar pretinieku grūtību ir samērā vienkārši – viņiem ir attiecīga līmeņa auto un, ja tu uzlabosi savējo uz nedaudz vairāk, tad būsi nedaudz ātrāks, bet nu iespringt joprojām brīžam vajag. Lai gan dažreiz arī ar vājāku auto var droši cīnīties.

Vēl iespēja nedaudz piepelnīties, protams, ir vācot kolekcionējamos priekšmetus un pildot aktivitātes (lēcieni, drifti, ātruma kameras un ātruma posmi), lai gan aktivitātes pildīt, protams, ir daudz vieglāk ar pašiem jaudīgākajiem auto. Lai gan no otras puses, to visu darīt ir daudz vieglāk Online režīmā, kur nav policijas, bet tad atkal naudiņu singleplayer nenopelnīs (bet online gan nopelnīs).

Online

Pirmkārt, crossplay ir ieslēgts, tā ka draudzējamies ar visiem, kas laikam nav slikti tādā ziņā. Tomēr online, protams, nāk ar visiem saviem labumiem un nelabumiem – godīga braukšana un bezkontakti, un vēl visas tās lietas var vienkārši aizmirst. Te ir visi par uzvaru jebkādiem līdzekļiem, un tas pat savā ziņā tiek atbalstīts, jo ir arī challenges, kur jāiznes pretinieki.

Īsti nesapratu, kā tas strādā, bet daudzi (ne visi) auto no singleplayer parādās arī tavā online garāžā. Un vēl daudz vairāk auto ir aizslēgti aiz visādiem challenges, kurus jāizpilda tikai, lai dabūtu vēl iespēju nopirkt auto.

Policijas Online režīmā nav, kas to padara par ideālu vietu, lai vāktu collectables un pelnītu zvaigznes aktivitātēs. Nauda no tiem visai ātri nāk, kā arī no sacensībām.

Savā ziņā nekā ļoti interesanta te nav, bet, nu, ja gribi platīnu, tad nāksies iegriezties. Un ja gribi kaut ko vinnēt, tad tev vajadzēs attiecīgās kategorijas auto, kas ir tuvu maksimālajiem uzlabojumiem.

Trofeju medniekiem

Platīna grūtības pakāpe: 4/10 (2/10, ja atrodi palīgu)

Vajadzīgais izspēlēšanas reižu skaits: 1 (jāpabeidz karjera)

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam: 45

Ap šo brīdi jau ir pieejamas kartes ar visiem Challenges un Activities, kur tos atrast, tāpēc ir samērā vienkārši. Ja piemeklē draugu, kas tev ļaus uzvarēt online sacīkstēs, tad vēl vieglāk. Citādi nekā sarežģīta, un lielāko daļu trofeju jau savāksi pa ceļam.

Kopsavilkums un gala vērtējums

Šo varētu summēt ļoti vienkārši – ja tev ir labas atmiņas no 2015. vai 2019. NFS spēlēm, tad šī ir samērā droša izvēle un arī patiks. Jo te lielākoties ir viss tas, kas bija iepriekš, tikai nāk klāt nedaudz stratēģisku elementu. Es teiktu, ka šī ir kārtējā NFS spēle, kuru var droši izspēlēt un dot tālāk, jo nekas atmiņā paliekošs te nav.

👍 Sudrabs

Ir OK. Pagaidi atlaidi vai pērc lietotu!

Apskatītā versija: PlayStation 5
Izdošanas datums: 2022. gada 2. decembris
Izstrādātājs: Criterion
Izdevējs: Electronic Arts
Žanrs: Racing
Spēlētāju skaits: 1–8
Platformas: PlayStation 5, PC, Xbox Series X/S

Raksta jautājums ⁉️

Vai jaunajām NFS maz ir kādas cerības būt labām, vai arī NFSU2 bija un paliks varenākā?

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā


Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Pika, Muskulis, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Aiga, Sabur!

Previous
Previous

Labdarības strīms ar mērķi palīdzēt Ukrainas bērniem - pievienojies!

Next
Next

Pokémon Scarlet & Violet apskats – kaut salauzta, bet laba