Helldivers 2 apskats - Starship troopers ko vienmēr vēlējies

Sākumam, protams, milzu paldies jāsaka mūsu draugiem no Sony Playstation Latvija par spēles koda sagādāšanu uz apskatu!

Uz Helldivers 2 metu aci jau kopš dzirdēju par tās veidošanu. Nevar teikt, ka pirmajā Helldivers pavadīju ļoti daudz stundas, tomēr tas ko tur redzēju man ļoti patika un šķita ar lielu potenciālu. Lielākā problēma man pirmajā daļā bija grūtības pakāpe, kurā nu nekādīgi nevarēju iebraukt. Tas gan neliedza spēlei patikt.

Ilgi gan domāju, kad tieši rakstīt apskatu, jo šī nav spēle, kurai vari pabeigt stāstu, vai (racionālā laikā) savākt un uzlabot visu iespējamo… Tā kā arī spēle visu laiku attīstās, tad nu nezinu tādu punktu. Kaut kad tagad izdomāju, ka būs jāraksta un tas gan jau būs īstais laiks.

Tā nu ar lielām cerībām un iedvesmu par to, ka šoreiz viss būs labāk, metos iekšā.

Kur tad tā niršana notiek un kāpēc?

Spēles būtība nav mainījusies no pirmās daļas - tevi, un iespējams vēl 3 sabiedrotos, ja tādi atradīsies, izmetīs uz kādas planētas, kur nāksies šaut labi daudz kukaiņus vai robotus. Pa starpai apskatot dabas skatus un savācot nedaudz materiālus izmeklējumiem. Ok, dabas skati būs mazāk, jo būsi aizņemts ar ļauno iznīcināšanu un misiju pildīšanu.

Kā paši izstrādātāji minēja - negribam īsti saukt Helldivers 2 par “game as a service”, jo tas apzīmējums ir pēdējā laikā ar sliktu auru, bet visas sastāvdaļas tur ir, tā kā nāksies. Tas nozīmē, ka spēle nepārtraukti mainās, nāk klāt jauns saturs un viss ar to saistītais. Bet par tām fona lietām nedaudz vēlāk.

Spēle ir, protams, tikai online spēlējama, tā kā viss tur notiekošais ir globālas ietekmes. Tā nu Tu vari spēlēt vienītī, vai ar vairākiem sabiedrotajiem (līdz 3). Vadonis izvēlās missiju un tad nu visi tiek nosūtīti uz planētu un tad pilda dažādus uzdevumus noteiktā laikā, kas ir dots. Nekas sarežģīts.

Spēlē ir arī samērā daudz humora par visu karu, politiku un pārējo, kas tur notiek. Te daudz neviens nestāsta, kas un kāpēc utt. Tik šauj un uzdod jautājumus vēlāk, tas ir, ja vispār uzdod. Un ja sāc uzdot jautājumus, tad spēles ieteikums pārējiem ir tevi nošaut.

Skaistums, skaļums un citas nešaušanas lietas

Kā minēju - te daudz dabas skatu nebūs, tomēr katrai planētai ir savs noformējums vizuāli un atmosfēriski. Kaut kur meži, kaut kur tuksneši, kaut kur purvi… Ir gana dažādība, lai justos it kā būtu citur.

Ieroči, mošķi, roboti un paši kaujinieki- tīri ok detalizācijā, bet nu nevarētu teikt, ka kaut kas īpašs ir ko izcelt. Nekādu RTX reklāmu no šī neuztaisīsi īsti. Tomēr, ko uztaisīsi ir viens episks video, kur pats Maikls Bejs noskatīsies ar smaidu sejā un sirdī. Šeit nežēlo nedz munīciju, nedz jebkāda veida artilēriju un līdzīgos. Kad te bliež vaļā, tad te bliež vaļā no sirds un no rajona! Ir tie brīži kad, tāpat kā vecajos laikos, jaunā gadā, sprādzieni un liesmu gaismas praktiski nebeidzās. Lodes visur, sprādzieni visur un tas viss notiek tik haotiski un metodiski kopā, ka pilnīgi pašam sasildās dvēsele.

Ir ļoti daudz salīdzinājumu šai spēlei ar filmu Starship Troopers. Tas nav velti, jo tas ir tas, kas te ir - daudz kukaiņu un daudz lodes. Un jā ir arī ,protams, roboti, bet tas kaut kā nemazam nemaina lietas būtību.

Skaņas ziņā ar nevar neko tā īpaši izcelt. Ir ok un, protams, tās izcili papildina visu sprāgšanu un šaušanu, bet tā jau tam tikai jābūt, ne?

Par microtransactions — ir tādas, tomēr tas ir tikai vizuālajām lietām. Bruņām, ķiverēm un tādas lietas. Ja paņemsi dārgo spēles versiju, tad saņemsi pāris fīčas klāt ko mirstīgie nedabū. Tas vienmēr skatīts ar šķību aci, tomēr spēlē, kur visiem tomēr ir viens mērķis un kur nav nekāda individuāla ranking vai spēles pret citiem spēlētājiem, es nezinu vai tas jebkā kaut ko ietekmē.

Lodes, artilērijas un draugi

Tad par to būtisko laikam. Lielāko daļu spēles laika tieši pavadīsi šādi, tāpēc laikam jāvelta kāds vārds.

Pats savu čali vari nobruņot ar dažāda veida ieročiem - daudz veida pistolēm, SMG, shotgun, precision rifle vai assault rifle. Tur ir vairākas variācijas katram pieejamas, bet nekādu īpašo pielāgošanu gan nav. Var atšķirties arī munīcijas tips. Katrs, protams, kaut kur labāks/sliktāks, bet tas jau standarts. Arī granātas ir vairāku veidu. Bruņu tipi arī dažādi, kur katram savi bonusi. Īsāk sakot, pietiek variantu kā spēlēt pa savam.
Šo visu ekstra aparatūru var atvērt izmantojot medaļas, ko iegūsti pildot uzdevumus.

Tad otra, skaistā lieta, ir visi palīginstrumenti, ko vari izmantot uz planētas. Te ir vesels lērums viņu un uzskaitīt visas nav prāta lieta. Tās sadalītas vairākās grupās - artilērija no tava kuģa, kas ir orbītā, lidmašīnu uzlidojumi, automātiskie sargtorņi, īpaši spēcīgi ieroči un dažādi palīgirīki. Sākumā būs pieejami tikai nedaudzi, tomēr ar savāktajiem izmeklējuma materiāliem varēsi atvērt daudz citus. Šie visi rīki, kas pieejami būs neaizvietojami palīgi cīņās un tie visi ir izmēros un izskatā brīnišķīgi. Es pat teiktu, ka tie ir daļa no spēles pievilcības.
Izsauc viņus ļoti interesantā veidā - spiežot noteiktu bultiņu kombināciju. Katram ir sava nemainīgā, tāpēc populārās ar laiku iemācās no galvas. Lielākajai daļai ir arī laika limits, cik bieži var izmantot, tomēr spēlējot četru cilvēku grupā, vienmēr ir kaut kas pieejams.

Trešā lieta, ko vēl ar laiku uzlabosi, ir tavs kuģis, kur būs pieejami uzlabojumi tieši šiem palīginstrumentiem. Vai nu labāka iedarbība, vai mazāks cooldown un tādas lietas. Tas viss ietekmē tikai, protams, tevi un tavu kuģi, citiem spēlētājiem ir savi kuģi un uzlabojumi.

Un draugu ziņā - var jau, protams, arī vientuļi bliezt, lai gan pie augstākām grūtības pakāpēm nāksies smagi iespringt un vajadzētu zināt ko dari. Ja tomēr gribi draugus, tad var ļoti viegli pieslēgties citu misijām vai citi pieslēgties tavā. Vienīgais, ko te gribu minēt - pagaidām šī ir lielākā problēma spēlē. Cross-play ar Steam ir, kā lai saka, problemātisks… Brīžam var saslēgties, brīžam nē. Tas pats ar draugu pievienošanu. Ja nav īpašas vajadzības spēlēt ar kādu no PC, tad iesaku izslēgt cross-play iekš options.

Aktīvā pasaule

Tagad, kad visam tam ir pāriets pāri, varam pieķerties pie pašas intriģējošākās spēles daļas.

Spēle ir, pēc visiem parametriem, live service. Tas nozīmē izmaiņas ilgtermiņā ar dažādiem lielākiem vai mazākiem jaunumiem. Un, ja spēles sākuma dienas ir jebkāds rādītājs, tad te būs labi daudz darba.
Pirmajās divās nedēļās, man šķiet katru dienu, ieslēdzot bija kaut kāds update. Ne jau tāds standarta mūsdienu “made the game more stable”, bet gan konkrēts ar konkrētām lietām, ko salaboja. Ap šo brīdi kļūdu ziņā, cik zinu, ir tikai viena - tā problēma ar cross-play. Neko citu neesmu sastapis, pagaidām.

Nākamā lieta te būs par nākotni - tā arī izskatās gaiša, jo jau ir ,protams, noplūdusi informācija internetā par to, ka, visticamāk, būs kaut kāda veida transportlīdzekļi spēlē. Vai tie būs braucami vai arī pilotējami (roboti), to vēl manīs, bet nu būs. (edit: Jau pagājušas pāris dienas kopš rakstīšanas un roboti jau ir klāt! )
Izstrādātājiem ir speciāls čalis pat pieņemts darbā, kura vienīgais (cik zināms) uzdevums ir koriģēt spēlē notiekošo. Ja spēlētājiem iet pārāk grūti, tad iedos palīdzību - piemēram, kādu palīginstrumentu bez maksas visiem uz laiku. Vai, ja pārāk labi iet, tad tur apgrūtinās pasākumu ar random planētas notikumiem, piemēram, karstuma viļņiem, vai meteorītu krišanu. Tā teikt, te nav tikai uz papīra plāns par to, kad kas notiks, bet gan aktīva sekošana līdzi lietām un koriģēšana tām, tā teikt noteikt ātrā veidā, nevis gaidot patch.

Protams, arī būs lielie patch, kuri palabos pārāk labus ieročus un tos, kas pārāk vāji. Tāds jau viens atnāca un pamainīja lietas un tas nenoliedzami ir vajadzīgs.

Tad nu, protams, beigu daļa

Lai vai kā nebūtu, spēle viennozīmīgi ir izdevusies. Tā nav standarta “AAA“ spēle, bet piekrišana viņai ir viennozīmīgi grandioza. Ir pavīdējušas arī ziņas par spēles iespējamo parādīšanos uz XBox platformas un tas nu nekādi nenāktu par ļaunu, ja nu vienīgi tas cross-play nedaudz uztrauc. Tur ar divām platformām ir grūti, nez kā būs ar trešo.

Laikos, kad live service spēles ir labi daudz un lielākā daļa no viņām ir samērā ātri pa grunti, piemēros Suicide Squad un Skull & Bones, tad šī, jāsaka, iedveš cerību šim modelim, un varbūt pat saies tas viss pasākums. Protams, to tikai laiks rādīs, cik dzīvot spējīga spēle būs, bet šajā mirklī, tas izskatās ļoti cerīgi.

Vienam skraidīt, protams, varētu būt daudz garlaicīgāk, jo atmiņu brīži ir daudz patīkamāki, ja ir kāds ar ko tos kopā izbaudīt. Te, protams, atrast sabiedrotos ir elementāri, tāpēc nav nekāda iemesla, kāpēc vajadzētu spiest sevi vienam to darīt. Atceries - jo vairāk cilvēku, jo vairāk uguņošanas. Tas nevar nākt par skādi.

Gala rezultātā secinājums - Spēle ir aizraujoša un ar gaišu nākotnes perspektīvu, vismaz no tā, kas redzēts līdz šim. Vizuālais un atmosfēriskais action ziņā šeit viennozīmīgi ir viens no labākajiem izpildījumiem, kas manīts.
Vai vienam pašam spēle būs gana interesanta ilgtermiņā ir laikam pārāk individuāls jautājums. Tomēr, ja Tev ir citi cīņas biedri, kas ir ieinteresēti pavairot demokrātiju ar ložu un sprāgstvielu palīdzību visumā, tad šī būs īstā!

🏆 Zelts

Spēle ir noteikti tās cenas vērta un neliks nožēlot tai iztērēto naudu.

Raksta jautājums ⁉️

Vai Tev bija kādas cerības uz šo spēli un arī taisies dot tai iespēju?

Atbildi zemāk komentāru sadaļā!

Izdošanas datums: 2024. gada 8. februāris
Izstrādātājs: Arrowhead Game Studios
Izdevējs: PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment
Žanrs: Third person action, MMO
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PlayStation 5, Windows


Vēlies nopirkt Helldivers 2?

Šo spēli, citas spēles un daudz ko citu ar spēlēm saistītu, iespējams iegādāties pie mūsu draugiem GameRoom.lv


Paldies GMR Mafijai! 🤜🤛

Ikviens Patreon biedrs un atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā. Paldies!

GMR Platīna Biedri

MarexK

🍻

MarexK 🍻

GMR Zelta Biedri

Muskulis, esrolix, okie, Aiga


Pievienojies mūsu
Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Previous
Previous

Like a Dragon: Infinite Wealth apskats

Next
Next

Beidzot Ubisoft neliek vilties - Prince of Persia The Lost Crown apskats