Stray apskats - jauks kaķa piedzīvojums

Stray ir platforminga, mīklu un kaķu piedzīvojumu spēle, kuru izstrādājusi BlueTwelve Studio un izdevusi Annapurna Interactive. Vērts pieminēt, ka Annapurna Interactive sadarbojās ar vairākām labdarības organizācijām, lai palīdzētu savākt naudu kaķiem bez mājām, nodrošinot itin svarīgus ziedojumus.

Stray stāsta par klaiņojošu kaķi, kurš, staigājot apkārt, nejauši iekrīt pazemes pilsētā, kuru apdzīvo dažādi roboti, mašīnas un vīrusi. Rudais kaķis vēlas atgriezties virszemē ar drona pavadoņa B-12 palīdzību.

Rudais mincis pārvietojas, lecot pāri platformām un rāpjoties pa šķēršļiem, kā arī kaķis var mijiedarboties ar vidi, lai atvērtu jaunus ceļus. Savukārt atrastais drons B-12 palīdz uzglabāt priekšmetus, kurus atrodam pasaulē, kā arī šur tur palīdz mijiedarboties ar dažādām tehnoloģijām, lai risinātu mīklas. Galvenie pretinieki ir dīvaini radījumi zuriki, kas dažās spēles vietās vajā mūsu rudo mīluli, un no tiem ir aši jāmūk prom. Tādējādi stāsts tiek atklāts, kaķītim mijiedarboties ar dažādiem robotiem, izmantojot platforminga elementus, un stāstā ir arī bēgšanas sekvences.

Cyberpunk atmosfēra

Es ļoti gaidīju Stray iznākšanu, lai izbaudītu neparastu piedzīvojumu, kurā klaiņojošs kaķis ceļo pa nākotnes pilsētas vidi, lecot uz dažādām caurulēm, kastēm, kokiem un rāpjoties pa šķēršļiem.

Spēles mehānika ir vienkārša kā piecas kapeikas. Kaķītim ir jāatrod pareizā lekšanas vieta, tad jānospiež taustiņš X, savukārt robotiņš B-12 palīdz mijiedarboties ar vides elementiem, kā elektroniskām atslēgām, durvīm, robotiņiem, un jāspēj izvēlēties priekšmeti ar kvadrātiņa pogu. Tāpat B-12 palīdz tulkot nepazīstamu valodu, glabājot pasaulē atrastos vienumus, kā arī palīdz uzhakot dažādus tehnoloģiskos vides elementus, lai atvērtu ceļus un atrisinātu mīklas. Savukārt ņaudēšanai paredzēts O taustiņš. Kaķītis var gulēt, skrāpēties vai dzert ūdeni, mijiedarbojoties ar objektiem, spiežot trijstūra taustiņu. Paklājiņus var skrāpēt ar L2 + R2.

Tādējādi spēlētājs ar supervienkāršiem spēles elementiem var izbaudīt nākotnes pasauli. Nekādas papildu pielāgošanas kā skinu, RPG elementu vai citu spēļu mehānismu nav paredzētas (izņemot B-12 papildu funkciju tālākā spēles gaitā).

Būtībā Stray ir atmosfērisks piedzīvojums no trešās personas skatu punkta nākotnes cyberpunk vidē, kura ir padrūma, bet ar acīm patīkamu apgaismojumu, detalizētiem vides elementiem un krāšņu pasauli. Stray līdzīgi kā Kena: Bridge of Spirits ir labi izveidots indie projekts nevis milzīgs AAA grāvējs ar neskaitāmām opcijām, variējošiem gameplay elementiem vai milzīgu atvērto pasauli.

Nākotnes pasaule izskatās krāšņi, tā spēj priecēt, taču nepiedāvā neko unikālu vai īpašu, ko neesam jau agrāk redzējuši. Sarežģītāku cyberpunk vidi esam manījuši jau tādos AAA projektos kā Cyberpunk 2077 vai Deus Ex. Būtībā BlueTwelve Studio viltīgi ar ierobežotu budžetu un iespējām liek spēles pasaulei izskatīties skaistai. Piemēram, tie paši cyberpunk robotiņi nav ierunāti, bet gan murmina elektroniskā valodā, un spēles dialogi tiek atainoti teksta veidā.

Kā jau minēju, tieši ar spēles noskaņu ir trāpīts desmitniekā. Kaķītis var atrast mierīgas vietas, kur saritināties un nosnausties uz dīvāniņa. Tiek parādīta jauki iestudēta aina, lai izbaudītu nesteidzīgi vienu no daudzajām iespaidīgajām dziesmām Stray izcilajā futūristiskajā skaņu celiņā. Skaņas un noskaņa ir perfekti iestudētas spēlē.

Spēles gaita un kopējie iespaidi

Kā jau noskaidrojām, ar Stray noskaņu un atmosfēru viss ir kārtībā. Taču man personīgi prasījās nedaudz dziļāks vēstījums. Kaķa stāsts ir visai vienkāršs par apmaldījušos piedzīvojumu meklētāju, kurš mēģina nokļūt mājās. Stray ir attēloti neparasti roboti, ar kuriem var tērzēt. Tad, kad es sajūsmināti ņaudu, robotu datora ekrāna sejās tiek parādītas tādas emocijas kā kairinājums, pārsteigums vai vienkārši liela sirds.

Spēles vairākās nodaļās tiek piedāvātas nedaudz izpētāmas pilsētas daļas, kur var pārvietoties un ko var pētīt, lai atrastu nepieciešamos priekšmetus robotiem, lai tālāk virzītos stāsta daļā. No otras puses, Stray atgādina žanru, kas vairāk līdzinās piedzīvojumu spēlei ar norāžu meklēšanu un point-n-click elementiem, lai atrastu un mijiedarbotos ar dažādiem vides elementiem.

Atzīšos, ka itin bieži nesapratu, ko tieši Stray no manis vēlas, jo netiek parādīts tekošais uzdevums. Man vajadzēja intuitīvi minēt, ko tieši ir domājuši izstrādātāji. It sevišķi nebija saprotams tādās vietās, kad lifts nāk lejā un pēkšņi uzbrūk zuriki, jo nav skaidrs, kas tieši prasīts no spēlētāja. Taču pēc šādiem neziņas brīžiem pēc kāda laiciņa top skaidrs, kas tieši ir jādara. Lineārās sadaļas joprojām ir diezgan patīkamas, neskatoties uz to vienkāršību. Rudais kaķis sniedz patīkamu spēles pieredzi.

Sony eksperiments

Sony uztaisīja gājienu ar zirdziņu, lai piesaistītu jaunos lietotājus savam abonēšanas servisam. Stray izlaišanas brīdī kļuva pieejama PlayStation Plus Extra un Premium līmeņa dalībniekiem. Pārējie PC lietotāji un PS lietotāji var iegādāties Stray digitālo versiju par 26,99 € (Steam) vai 29,99 $/24,99 £ (US/UK PSN). Taču PS5 fiziskais disks ar sešām kārtīm iznāks 20. septembrī. Savukārt ekskluzīvās PS4 un PS5 fiziskās versijas ar plakātu un nozīmīti būs pieejamas tikai gada beigās.

Paskatījos PSN profiles statistiku, un var teikt, ka Stray ir veiksmes stāsts. To uz apskata brīdi spēlēja ap 20 tūkstošiem spēlētāju. Tas nozīmē, ka spēlei ir sava auditorija un šādas nelielas spēles var piesaistīt jaunus spēlētājus.

Trofeju medniekiem

Spēle platīnu medniekiem piedāvā iegūt 25 trofejas (platīna trofeja, 7 zelti, 9 sudrabi un 8 bronzas). Kopumā visas 25 trofejas ir iegūstamas offline.

Stray sastāv no 12 nodaļām. Lai saņemtu platīna trofeju, tev nepieciešams 100% iziet spēli un atrast 67 kolekcionējamos priekšmetus. Pirmo reizi spēlējot Stray, ar visām kolekcionējamajām lietām vajadzētu aizņemt no 4 līdz 6 stundām.

Savukārt otro reizi spēles iziešana zem noteikta laika limita jeb speedrun aizņems no 90 minūtēm līdz pat 2 stundām. Speedrun laika ierobežojums – 2 stundas – ir dāsns. Stray ir pat iespējams savākt visus kolekcionējamos priekšmetus un iziet spēli, kas aizņems mazāk par 2 stundām, lieliski zinot līmeņus. Tev ir aptuveni 30 minūšu laika buferis kļūdām. Es neesmu nekāds speedrun cienītājs, taču man spēles iziešana otro reizi aizņēma 1 stundu un 42 minūtes ar astīti. No neparastām trofejām ir paredzēta viena stunda laika, lai kaķītis nosnaustos un dabūtu sasniegumu par gulēšanu.

Taču visgrūtākā ir zelta trofejas 🏆 Can't Cat-ch Me iegūšana – nepieciešams nekļūdīgi otrās nodaļas sākumā iziet sekvenci, lai izvairītos no zurikiem. Man šīs trofejas iegūšana aizņēma ap stundu laika, mēģinot ap kādām 40-50 reizēm bez kļūdām iziet 40 sekunžu kaķa skriešanas un izvairīšanās sekvenci.

Tātad platīna grūtības pakāpe ir 3/10. Kopumā tas ir salīdzinoši vienkāršs un ātrs platīns, kas ir pieejams ikvienam. Tu arī vari iegūt uzreiz divus platīnus gan PS4, gan PS5 versijai.

3/10

Platīna
grūtības pakāpe

1-2*

Vajadzīgais izspēlēšanas reižu skaits

6-10

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam

  • Spēli nepieciešams iziet zem 2 stundām

Kopsavilkums

Stray var atzinīgi novērtēt par spēles grafisko kvalitāti, muzikālo celiņu un mākslas dizainu. Stāsts tiek atklāts ar vides mijiedarbību un dažādiem līmeņu dizainiem.

Kaķītis ir draudzīgs un spēj pietiekami ātri pārvietoties, kā arī var darīt tik ierastas lietas kā gulēt, asināt nagus vai vienkārši pieglausties. Es domāju, ka šī vienkāršība un reizē vides krāšņums rada patīkamo iespaidu par Stray. Man pat īsti neprasījās speciālais drons B-12, kas palīdz kaķītim. Pētīt mazās pilsētas vides elementus ir jautri un dažreiz var sagādāt prieku no rudā kaķa izdarībām. Tikai dažbrīd nav skaidrs, ko darīt tālāk, jo pati spēle nesaka priekšā. Man prasījās precīzāka vadība un skaidrāka mijiedarbība ar apkārtējo vidi. Spēlē ir sastopamas šādas tādas nenozīmīgas kļūdiņas.

Stray var pieveikt savās 4-8 stundās. Es izbaudīju laiku ar to, izpētot postapokaliptisko pilsētu no rudā kaķa perspektīvas.

Gala vērtējums

Stray ir jauka piedzīvojumu spēle, kurā vari atpūsties un iesaistīties dažādu mīklu risināšanā, vadot rudo runci. Kaķu mīļotājus piesaistīs tās šarms, un Stray pavadītais laiks sniegs patīkamu pieredzi.

🏆 Zelts

Laba spēle! Ir vērts nopirkt (PS Extra vai Premium) un izspēlēt.

Apskatītā versija: PlayStation 5
Izdošanas datums: 2022. gada 19. jūlijs
Izstrādātājs: BlueTwelve Studio
Izdevējs: Annapurna Interactive
Žanrs: Adventure
Režīmi: vienspēlētāja
Platformas: PC, PlayStation 5, PlayStation 4

Raksta jautājums ⁉️

Kādi ir tavi iespaidi par Stray? Vai esi jau izgājis spēli vai plāno to iemēģināt kaut kad vēlāk?

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā


Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Niigami, Pikachuchu, -RX-, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Atels20, Aiga!

Previous
Previous

Spēles, kuras vērts iečekot. Augusts, 2022. gads

Next
Next

Nintendo Switch Sports apskats – maksas sports