GmR.lv - Latvijas geimeru portāls

View Original

Death Stranding Directors Cut apskats - vīzija par nākotni, kas nupat jau ir pienākusi

Šodien (24. septembris) iznāca Death Stranding Directors Cut papildinājums.

Lielākā daļa lasītāju šo spēli noteikti jau ir spēlējuši un pat iespējams nojauš kāds būs šīs spēles apskats.

Kā arī, ņemot vērā to, ka tā nav jauna spēle, interneta resursos var atrast ļoti daudz rakstu un apskatu par Death Stranding, kas jau ir izveidojuši zināmu viedokli par šo spēli.

Es nemēģināšu Jūsu domas mainīt vai pārliecināt Jūs šo spēli uzspēlēt vēlreiz. Šis nebūs pilnvērtīgs jaunas spēles apskats, bet gan vairāk manu domu apkopojums un iespaidi par Death Stranding, kuru nu jau būšu spēlējis divreiz.

Pirmo reizi, nepabeidzot līdz galam, uz PS4 konsoles un tagad jau uz PS5 ar lielu apņemšanos to pabeigt līdz galam.

Raksta gaitā pieskaršos arī spēles autoram un ar viņu saistītiem faktiem, kas, manuprāt, ir neizbēgami, jo Death Stranding ir viņa garadarbs, kurā ir ieguldīts milzīgs darbs un pūles.

Nedaudz vēstures

Vārdu Hideo Kojima noteikti zina un atpazīst katrs kaut cik nopietns geimeris, jo viņš ir neizbēgama spēļu industrijas sastāvdaļa jau kopš 1986.gada. Tai gadā viņš pievienojās Konami kompānijai, jo tā bija vienīgā spēļu izstrādes kompānija, kuru varēja atrast Japānas akciju tirgū. 

Tomēr tā pa īstam pasaule par viņu uzzināja 1987.gadā pēc spēles Metal Gear iznākšanas, kuru pilnībā izstrādāja Hideo Kojima. Spēle sākotnēji tika izlaista uz MSX2 mājas datora, bet vēlāk to portēja uz Famicom un NES. Mūsdienās šo spēli vēl aizvien ir iespējams uzspēlēt, jo tā ir viena no spēlēm Metal Gear Solid HD Collection uz PS3, kā arī tā ir iekļauta straumēšanas servisa PS Now spēļu sarakstā.

Metal Gear spēle aizsāka tik ļoti populāro Metal Gear Solid stealth spēļu sēriju un esmu pārliecināts , ka katrs no mums ir spēlējis vismaz vienu no Metal Gear Solid spēlēm. 

Protams, ka visam labajam pienāk kādreiz arī beigas. Tā tas notika ar Hideo Kojima un Konami kompāniju, kuru sadarbībai pienāca gals 2015.gadā. Tādā veidā pienāca beigas arī Metal Gear Solid spēļu sērijai. Konami gan vēl centās “izbraukt” uz svešiem lauriem un 2018.gadā izlaida Metal Gear Survive spēli, bet, manuprāt, viņu kļūda bija Metal Gear vārda izmantošana, lai popularizētu šo online spēli. Geimeriem Metal Gear vārds asociējās tikai ar vienu cilvēku – Hideo Kojima.

Ņemot vērā, ka šī tam nav īstā vieta un laiks, tad man negribas tālāk iegrimt vēsturē, kas saistīta ar Konami un Hideo Kojima šķiršanos, bet zinātkārajiem geimeriem zemāk atstāšu saiti uz rakstu tieši par šo tēmu.

Palasi vairāk šeit

Jauns sākums

Beidzot Hideo Kojima radās iespēja radīt kaut ko pavisam jaunu un nebijušu. Viņam vairs nevajadzēja iekļauties kaut kādos rāmjos un, sadarbībā ar Sony Entertainment no jauna atvērtā, neatkarīgā Kojima Productions studija varēja sākt darbu pie sava jaunā projekta paredzēta tieši Playstation 4 konsolei.

Ilgi nebija jāgaida un jau pēc pusgada 2016.gada E3 konferencē tika demonstrēts jaunās spēles treileris, kur galveno lomu spēlēja puspliks aktieris Normans Rīduss. Pasaule noelsās nesaprašanā. Atceros, ka pēc tā treilera noskatīšanās man bija skaidrs tas, ka man vispār nav skaidrs par ko būs tā spēle, bet jau tad zināju, ka es viņu noteikti spēlēšu, jo tā ir spēle kuru radījis Hideo Kojima.

BB, BT un UCA...

Un šie nav vienīgie akronīmi, kuru nozīme tiek izskaidrota spēles gaitā. Death Stranding, neieslīgstot garos paskaidrojumos, iemet spēlētāju savā mistiskajā pasaulē un tikai spēles gaitā tiek izskaidrots ko vispār nozīmē vārdu savienojums Death Stranding.

Spēlētājs iejūtas Sam Porter Bridges ādā, kuru spēlē aktieris Normans Rīduss. Sems ir kurjers, kurš nodarbojas ar visdažādāko paku piegādi postapokaliptiskajā Amerikā un cieš no Afenofosfobijas, kas ir bailes no tuvības. Viņa darbs viņu pilnībā apmierina un lielāko daļu sava laika Sems pavada vientulībā, pārvietojoties no vienas vietas uz otru apkrāvies ar kārtējo kravu.

Viss mainās brīdī, kad viņš saņem steidzīgu uzdevumu – jāpārvieto līķis, kurš jau ir sācis sadalīties. Uzdevums noiet greizi un Sems, pamostoties pēc negadījuma, uzzina, ka viņa audžumāte ir uz nāves gultas un vēlas viņu satikt. Lai arī negribīgi, tomēr Sems piekrīt viņu satikt un uzklausīt.

Audžumāte Bridžeta ir UCA (United Cities of America) prezidente un pirms savas nāves lūdz Semu palīdzēt piepildīt viņas sapni, pārveidot Ameriku.

Spēle attēlo Ameriku kā sadrumstalotu valsti, kurā cilvēki dzīvo ļoti noslēgti un nekontaktējoties viens ar otru. Katrs dzīvo savā bunkurā no kura ārā nerādās, jo ārpasaulē siro teroristi un mistiskas būtnes.

Šādā pasaulē kurjeri spēlē ļoti nozīmīgu lomu, jo tikai ar viņu palīdzību cilvēkiem ir iespēja sazināties vienam ar otru vai nodot radiniekam kādu dāvanu.

Kad spēlēju Death Stranding 2019.gada beigās es tai nepiešķīru tik lielu nozīmi kā tagad. Tagad, pateicoties COVID-19 pandēmijai, šī spēle iegūst pavisam citu nozīmi. Hideo Kojima savā veidā ar šīs spēles palīdzību ir pareģojis nākotni, jo pašlaik neizbēgami notiek tas kas parādīts spēlē.

Cilvēki pamazām izolējas savos mājokļos bailēs viens no otra, sabiedrība pamazām tiek sašķelta un kaut kādā brīdī pasaules ekonomika to var neizturēt. Par laimi internets vēl ir pieejams, tādēļ viss nav tik slikti kā spēlē, bet galvenās iezīmes sakrīt.

Strand-type game

Atceros, ka daudzos apskatos šī spēle tika dēvēta par staigāšanas simulatoru. Savā ziņā tajā ir daudz patiesības, jo pārvietoties ar kājām nāksies ļoti daudz. Vēlāk jau būs pieejami arī citi pārvietošanās veidi, kas spēli padarīs daudzveidīgāku un interesantāku. Tomēr, ja kādā brīdī liekas, ka nu jau ir par daudz staigāšanas, tad iesaku sakost zobus un paciesties, kaut vai dēļ sižeta. Īpaši tas attiecas uz trešo nodaļu, kura tiešām ir visai gara un prasa pacietību pirms sižets turpina attīstīties.

Pats Hideo Kojima teica, ka Death Stranding ir jauna žanra spēle. Žanru viņš apzīmēja kā strand-type game. To nav viegli izskaidrot vai pārtulkot, ja nekad nav spēlēta Death Stranding, tomēr es pamēģināšu.

Death Stranding ir vienspēlētāja spēle kurai ir nepieciešams interneta savienojums. Kāpēc? Tādēļ, ka spēle savieno visus spēlētājus vienotā tīklā un netiešā veidā ļauj spēlētājiem savā starpā sadarboties.

Pieņemsim, ka es, nonākot pie upes un, lai atvieglotu tikšanu tai pāri, uzceļu tiltu. Šis tilts kļūst pieejams arī citiem spēlētājiem, kuri var to izmantot lai tiktu pāri upei. Dodoties tālāk es nonāku pie stāvas kraujas un redzu, ka kāds jau pirms manis tur ir bijis un atstājis striķi, kuru es varu izmantot, lai nolaistos lejā.

Protams, ka katrs spēlētājs neredz pilnīgi visu citu pasaules spēlētāju būves, jo tad spēle kļūtu pārblīvēta. Diemžēl es nezinu pēc kāda algoritma spēle izvēlas manā pasaulē parādīt tieši tā vai cita spēlētāja būves, iespējams tas notiek pēc nejaušības principa.

Visu spēli caurvij šī kopīgā sadarbība kāda cēlāka mērķa vārdā. Šai gadījumā tā ir Amerikas atkalapvienošana vienā lielā tīklā.

Šī ir tā spēle kurā tu vari būt viens, bet nejusties vientuļš. Visapkārt nav nevienas dzīvas dvēseles, bet Tu vari skaļi iekliegties un pastāv iespēja, ka kāds Tev atsauksies. Lai arī Tu nekad nesatiec citus spēlētājus, Tu zini, ka viņi ir šeit bijuši par ko liecina izvietotās palīgierīces vai arī atstātie Laiki pie Tevis celtā tilta.

Sadarbība gan ar to nebeidzas, jo spēlētāji var arī viens otra celtās būves uzlabot vai vienkārši ziedot daļu materiālu kopējā labuma vārdā. Tas pats attiecas arī uz aprīkojumu, kuru katrā pilsētā var kopīgot speciālā skapītī kur to pēc tam var izmantot jebkurš.

Bauda acīm un ausīm

Spēle ir veidota uz Decima dziņa, kura autori ir Guerrilla Games un, ņemot vērā, ka viņi ietilpst Sony studiju sastāvā, tad šī Kojima un Guerilla sadarbība liekas tikai loģiska.

Death Stranding ir viena no skaistākajām spēles pasaulēm. Dabas skati ir tiešām iespaidīgi un beidzot tos ir iespējams izbaudīt 4k izšķirtspējā un 60 kadros sekundē.

Ir iespēja izvēlēties starp Performance un Fidelity režīmiem, bet mani interesēja tikai Fidelity un es neredzu nevienu iemeslu uz PS5 konsoles izvēlēties Performance, jo abi režīmi nodrošina 60 kadrus sekundē. Vienīgā atšķirība, ka Performance režīmā 4k izšķirtspēja tiek apskeilota, bet Fidelity režīmā tas ir īsts 4K.

Death Stranding piedāvā vienkārši perfekti izvēlētu audio celiņu ne tikai noskaņas radīšanai, bet arī no kvalitātes viedokļa. Šī ir tā spēle kurā var vienkārši ieslēgt audio atskaņotāju un izbaudīt mūziku.

Lielākoties spēlē tiek izmantota grupas Low Roar mūzika, kuru Hideo Kojima pavisam nejauši uzgāja kādā no CD veikaliņiem savas viesošanās laikā Islandē.

Man personīgi gribējās, lai spēles momenti, kad sāk skanēt kāds no viņu skaņdarbiem, būtu biežāk. Iespējams tad sajūtas nebūtu vairs tik īpašas, jo izvēlētie momenti bija kad pēc garāka gājiena tuvojies pilsētai, sāk skanēt mūzika un Tevi pārņem īpaša un pacilājoša sajūta par beidzot sasniegto mērķi.

Directors Cut or not?

Jāsāk ar to, ka pats Hideo Kojima nebija sajūsmā par to ka šī spēles versija tika tā nosaukta.

Tā ir Sony ideja izmantot šo vārdu savienojumu, apzīmējot vecāku spēļu pārizdošanu, kurām tiek pievienots jauns saturs.

Ņemot vērā, ka Hideo Kojima ir liels filmu industrijas fans, tad viņa nepatika ir saprotama, jo ar vārdiem Directors Cut apzīmē īpašas filmu versijas, kuras montē pats filmas režisors un lielākoties tur vienmēr ir papildus kadri, kas nav nonākuši oriģinālajā versijā visdažādāko iemeslu dēļ.

Tad sanāk, ka, ja attiecinam to uz spēli, Directors Cut versijā atrodamajam saturam bija jau jābūt izveidotam oriģinālās versijas izlaišanas laikā, bet tā nav taisnība.

Viss papildus saturs, kas ir atrodams Directors Cut versijā ir speciāli veidots tieši šai jaunajai versijai jau pēc oriģinālās versijas iznākšanas.

Kas jauns

Directors Cut versija ir pieejama tikai uz PS5 konsoles.

Ja Tev ir PS4 konsole, tad vienīgā iespēja tikt pie papildus satura ir iegādājoties PS5 konsoli un apgreidojot savu PS4 spēles versiju uz Directors Cut, kas izmaksās 10 attiecīgās valūtas vienības.

Grafiskos uzlabojumus es jau iepriekš pieminēju, tādēļ pie tiem nekavēšos.

  • Spēle izmanto Dualsense kontroliera iespējas. Spēlē var pastiprināti izjust apkārtējās vides reljefu caur pults vibrācijām. Savukārt ar adaptīvo trigeru palīdzību varam labāk noturēt līdzsvaru, kad to zaudējam, paklūpot pret mazāku vai lielāku akmeni.

  • Pateicoties SSD, spēles ielādes laiki ir ļoti ātri, bet, manuprāt, pieminēt šo faktu ir aizvien mazāk jēgas, jo tas būs jaunais standarts jebkurai spēlei, kas izlaista uz PS5.

  • Ir arī Tempest 3D AudioTech (whatever that means), kas varētu būt aktuāli tiem, kas spēlē austiņās.

  • Tagad spēlē ir jauna grūtības pakāpe – very hard, uz kuras es tad arī  izvēlējos spēlēt. Premium piegādes tagad ir vēl izaicinošākas ar iespēju nopelnīt “Legend of Legends of Legends” reitingu. Šajā grūtības pakāpē sarežģītākās būs tieši bosu cīņas, bet labā ziņa ir tāda, ka spēlē grūtības pakāpi var mainīt jebkurā brīdī. Līdz ar to, ja kāds no bosiem izved no pacietības, tad var samazināt grūtības pakāpi, nosist bosu un tad atkal pacelt augšā.

  • Pievienoti jauni pasūtījumi, kurus pildot, spēlētājiem ir iespēja sacensties savā starpā par vietu saraksta augšgalā kā labākajam un ātrākajam no visiem kurjeriem.

  • Tāpat ir pieejams jauns aprīkojums, piemēram, kravu katapulta vai arī robots kurš seko Semam. Ar jaunā aprīkojuma palīdzību varam piegādes padarīt vēl ātrākas vai arī vienkārši izklaidēties robota mugurā.

  • Jaunums ir šautuve, kurā var izmēģināt jaunos ieročus, kuru tagad arī ir kļuvis vairāk. Līdz ar to iespējas kā uzveikt teroristus vai mistiskās būtnes ir vēl plašākas.

  • Vēl viens interesants jaunievedums ir sacīkšu trase, kuras būvniecību es vēl nepaspēju pabeigt, bet noteikti to arī izmēģināšu.

Jāpiemin, ka Directors Cut piedāvā iespēju savu iepriekš iesākto un saglabāto spēles progresu no PS4 konsoles pārnest uz PS5.

Tai pašā laikā spēles veidotāji aicina spēli izbaudīt no paša sākuma, lai pilvērtīgi novērtētu jaunievedumus un uzlabojumus kuri spēlē iekļaujas ļoti organiski un, nezinot, nav iespējams noteikt vai tieši šis ir tas solītais papildus saturs.

Trofejas

Salīdzinot ar parasto versiju trofeju saraksts ir tikai nedaudz labots, ņemot vērā spēlē pievienoto jauno grūtības pakāpi un papildus būves. Līdz ar to tikt pie platīna trofejas vēl aizvien nav sarežģīts process, bet stipri laikietilpīgs gan. 

Spēlē kopā ir 63 trofejas no kurām 6 trofejām ir vajadzīgs interneta savienojums, bet Playstation Plus abonements nav nepieciešams.

Zemāk ir laikietilpīgākās trofejas, kuras prasīs no spēlētāja tiešām nopietnu spēles laika ieguldījumu:

  • “Best beloved” - sasniegt maksimālo sadarbības līmeni ar visām iestādēm.

  • “Growth of a Legend” - pabeigt vismaz 20 unikālas premium piegādes katrā pasūtījumu kategorijā un iegūt “Legend”, “Legend of Legends” vai “Legend of Legends of Legends” novērtējumu.

  • “Fount of Knowledge” - atrast visus atmiņas čipus.

3/10

Platīna
grūtības pakāpe

1

Vajadzīgais
izspēlēšanas reižu skaits

70-130

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam

Kopsavilkums

Galvenais jautājums, kurš man visu laiku atradās galvā spēlēšanas laikā – vai Directors Cut versija ir savas cenas vērta?

Ja spēle jau iepriekš ir izieta uz PS4 konsoles un spēles disks ir saglabājies (vai spēle atrodas digitālajā bibliotēkā), tad

10€ ir adekvāta cena par pievienoto saturu.

Ja Death Stranding nav iepriekš spēlēta, tad viennozīmīgi jāizvēlas Directors Cut, jo veiktie uzlabojumi lieliski papildina jau, manuprāt, tāpat vienu no unikālākajām spēlēm pēdējos 10 gados.

Šai spēlei ir savi mīnusi un nekur neesmu teicis, ka tā ir ideāla. Death Stranding var patikt vai nepatikt, tomēr tā nenoliedzami ir īpaša spēle, kura tā īsti nekam nelīdzinās.

Tas nav kārtējais Uncharted (apnikuši man viņi visi) vai arī Horizon Zero Dawn, kuru visi tā slavē, kaut, manuprāt, tā spēle ir vienkārši laba.

Death Stranding ir spēle, kurā nāve spēlē nozīmīgu lomu. Tā ir spēle pieaugušajiem, kur katrs epasts vai intervija sniedz papildus informāciju un iekļaujas kopējā bildē.

Ne velti Hideo Kojima studijas moto ir:

Homo Ludens – cilvēks kas spēlē.

Gala vērtējums

Varbūt neesmu līdz galam objektīvs, jo es Hideo Kojima uzskatu par šī laika vienu no radošākajiem prātiem, ko uzskatāmi pierāda Death Stranding spēle.

Tomēr šī spēle ir jāuzspēlē katram sevi kaut cik cienošam geimerim, kurš spēj novērtēt tajā ieguldīto darbu un iztēli. 

Šī spēle ir būtībā viena cilvēka vīzija par nākotni, kas nupat jau ir pienākusi.

Viss ko spēlē sastopam un kas sākumā liekas nesaprotams, neloģisks un murgains, spēles gaitā iegūst jēgu un katrs puzzles gabaliņš atrod savu vietu kopējā ainā.

Līdz ar to piešķiru spēlei gala vērtējumu – 🔥 Platīns!


🔥 Platīns

Izcila spēle! Lieki nekavējies, droši ņem ciet un izbaudi!


⁉️ Raksta jautājums

Tu tumšā mežā satiec BT. Kāda ir Tava rīcība?

a.) aizturu elpu un aizlavos garām
b.) pārgriežu tam nabassaiti
c.) nolaižu sev asinis maisiņā un tad izmantoju to kā granātu
d.) iečurāju maisiņā un tad izmantoju to kā granātu

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par lasīto!

Kā arī, pievienojies mūsu draudzīgajā forumā, kur apspriežam visu saistītu ar videospēlēm un ne tikai!
Atvērt GMR.lv geimeru forumu!

Lielu paldies saku Playstation Latvija par atbalstu un spēles sagādāšanu uz apskatu, kā arī, ja vēlies sev iegādāties spēles fizisko kopiju, tad to vari iegādāties pie mūsu draugiem PSX.lv.

See this donate button in the original post