Assassin's Creed Shadows - ne viss ir lieliski, bet stundas pazūd nemanot
Assassin's Creed Shadows ir jaunākā daļa savā sērijā, tā notiek feodālajā Japānā 16. gadsimtā – laikā, kad valsti plosīja nemitīgas iekšējās cīņas un sociālās pārmaiņas. Assassin's Creed Shadows ienes spēlētāju Sengoku laikmetā – vienā no haotiskākajiem un asiņainākajiem Japānas vēstures posmiem. Šajā periodā reģioni tika pārvaldīti ar dažādu daimjo (lielo zemes īpašnieku), kuri sacentās par varu un ietekmi, dzelžainu roku.
Nedaudz par sižetu
Šeit aprakstīšu sižetu ar pēc iespējas mazāk spoileriem – lai gan tiem, kas jau izgājuši spēli, gan tiem, kas vēl nav spēlējuši, būtu saprotams, kas tad īsti ir labs vai slikts sižetā. Sižets lielos vilcienos ir sadalīts trīs daļās. Pirmajā aktā un spēles sākumā mūs iepazīstina ar abiem varoņiem – Naoe un Jasuke. Tas viss tiek pasniegts ļoti izvērsti, ar skaistiem un tehniski iespaidīgiem cinematic videorullīšiem. Tajos arī iepazīstamies ar 12 galvenajiem ļaundariem.
Pirmā daļa fokusējas uz Naoes stāstu, kur caur flashback tiek parādīts, kā viņa kļuva par Shinobi – nindžu –, kāpēc sievietei bija jānosargā kastīte, ko tai uzticēja tēvs, un kas ir šie 12 ļaundari, kuri tik mērķtiecīgi centās to iegūt. Pēc pirmās daļas beigām mēs beidzot varam spēlēt kā Jasuke, apmēram 10 stundas no spēles sākuma.
Nākamās divas sižeta daļas ir, godīgi sakot, diezgan vājas, jo viss tāpat noved pie tā, ka Tev ir jālikvidē kāds no 12 ļaundariem, un tā tas turpinās līdz pašām spēles beigām. Protams, viss nav tik slikti – ir pāris interesantas sižeta vietas, taču tās nav obligātas un ne visi tās redzēs. Šie fragmenti padziļina attiecības starp Jasuke un Naoe, kas ir patiešām patīkami. Ir skaidrs, ka sižeta uzsvars ir likts uz pirmajām 20 stundām, jo ne visi, kas nopērk šāda izmēra spēli, to arī iziet līdz galam. Man ļoti patika, ka ārpus atriebības stāsta par 12 ļaundariem abiem varoņiem ir savas personīgās sižeta arkas, kas savijas ar pamata sižetu,piemēram, Jasuke sižeta arka aizved uz vienu no pilīm, kur tiek parādīts, kā viņš kļuva par samuraju.
Atmosfēra
Ubisoft vienmēr ir spējuši parādīt, ka viņiem world building izdodas ļoti labi. Meži, purvi, kalni, skaistas pilis, kuras vajag atbrīvot, pilsētas, kurās notiek sava dzīve, – NPC runā savā starpā par aktuālajām lietām. Ļoti priecē arī dinamiskie gadalaiki, kas mainās visos reģionos, nevis tie ir fiksēti šajos reģionos. Ir ļoti patīkami redzēt vienu un to pašu vietu vairākos gadalaikos. Vēlos arī pieminēt par mūziku. Tā, manuprāt, ir ļoti laba, tā pat atšķiras, atkarīgi ar kuru no galvenajiem varoņiem spēlē.
Pati spēles karte ir kļuvusi mazāka, salīdzinot ar Valhalla un Odyssey, kas, manuprāt, ir tikai pluss, jo pasaule ir kļuvusi pilnāka – tā vairs neliekas tukša un lieki nepagarina spēles laiku, arī pasaules aktivitātes papildina atmosfēru. Viena no galvenajām ir tempļu apmeklēšana – tur jāatrod altāri, lai iegūtu zinību punktus. Meklējot tos, tiešām rodas sajūta, ka esi templī – visapkārt mūki, kas lūdzas. Vai apbedījumu vietu izpēte, lai noskaidrotu – SPOILERS -, kas notika ar kredo pirms spēles notikumiem.
Ir arī meditēšanas aktivitātes, kas parasti atrodas skaistās un plašās vietās, ļauj izbaudīt Japānas ainavas kā nekad iepriekš. Neaizmirsīsim arī par sinhronizēšanās punktiem, ar kuru palīdzību kā jau iepriekšējās daļās tiek atklāts noteikts kartes reģions, un no šī skatu punkta var apskatīties, kas par aktivitātēm un vietām atrodas apkārtnē, kuras vari atzīmēt.
Protams, arī Jasuke aktivitātes ir savas – kā samurajam viņam ir iespēja mācīties no dažādiem sensejiem ieroču prasmes. Viena no interesantākajām ir loka šaušana, jājot ar zirgu. Pārējās ieroču mācības pie sensejiem notiek pēc principa: ir norādītas kombināciju grupas, kuras ir nepieciešams izpildīt noteiktā laikā. Ir patīkami, ka nav nepieciešams pārpildīt visas grupas, bet gan tikai to, kurā esi nokļūdījies.
Par spēles mehāniku
Shadows ir ļoti bagāta ar dažādiem spēles mehānismiem, kas padara gameplay loop aizraujošāku. Jasuke un Naoe tiešām spēlējas kā divi atšķirīgi tēli, nevis tikai vizuāli atšķiras. Naoe, būdama nindža, ir domāta klusajam stilam, bet spēj arī cīnīties atklātās sadursmēs. Viņa ir jūtami ātrāka – arsenālā ir ne tikai zobens un tradicionāli ieroči, bet arī zvani, ar kuriem piesaistīt uzmanību, dūmu bumbas, šurikeni, kas var sabojāt pretinieku ekipējumu vai nodzēst gaismas avotus. Viņa ir arī daudz atlētiskāka – var uzrāpties praktiski jebkur, izmantojot savu āķi, ar ko var pārvietoties, gan iešūpojoties, gan rāpjoties pa to. Ir arī ērgļa redze, kas ļauj redzēt pretiniekus, resursus, uzdevumu mērķus cauri sienām un atzīmēt tos.
Jasuke ir smagāks un lēnāks, nevar staigāt pa virvēm, jo tās pārplīst, nespēj uzrāpties pa augstām sienām. Viņš nav īpaši piemērots klusai pieejai, bet viņam ir iespējams izmantot brutālos takedown, lai iztīrītu pilis nemanāmi. Tomēr vīrieša spēks un ieroču dažādība – loks, musketes, šķēpi – to padara ļoti efektīvu tiešās cīņās. Viņš pat var izsist vārtus un nogāzt pretiniekus ar savu ieskrējienu, kas palīdzēja daudzās situācijās, kad tiku ielenkts. Jau no pirmajām stundām sapratu, ka spēli izpētīt ir ērtāk ar Naoe, jo viņa tiek vietās, kur Jasuke vienkārši nespēj piekļūt, vai arī tas ir divtik grūtāk nekā, piemēram, tempļos savākt pazudušos tekstus, kur tie bieži vien atrodas uz jumtiem, kur klāt tiek tikai Naoe. Pārslēgšanās starp abiem personāžiem nenotiek momentāli kā GTA V, bet gan caur inventāra sadaļu, kā arī kartē var pārvietoties uz noteiktām vietām, nomainot personāžu.
Par prasmju koku
Prasmju koks šajā daļā beidzot ir saprotams – nevis kā Valhalla, kur viss bija samests vienā lielā haosā. Katram varonim ir seši prasmju koki: četri ieročiem, viens varoņa spējām un viens rīkiem. Tu iegūsti prasmju punktus, palielinot līmeni, izpildot misijas un piedaloties aktivitātēs. Atšķirībā no iepriekšējām daļām, šoreiz var aktivizēt tikai divas aktīvās ieroču spējas, kas sākumā šķita nedaudz ierobežojoši, jo Valhalla un Odyssey ir iespējams izmantot līdz pat 8 spējām.
Slēpņa mehānika
Spēlējot sižetu, tiek atvērta slēptuve – bāze, kuru var uzlabot un iekārtot pēc saviem ieskatiem. Šis aspekts ir daudz brīvāks nekā Valhalla. Ir pat iespēja izvietot dekoru, ēkas, dzīvniekus utt. Slēpnī ir galvenās ēkas, kuras nepieciešams uzlabot, lai nevis dotu tikai bonusus pie spēka, bet gan būtiskas lietas, piemēram, kalējs pratīs uzlabot mantas līdz maksimālajam līmenim, vai palielināt resursu skaitu, ko izlūki var atvest uz slēpni.
Jaunums ir izlūki – katrā gadalaikā Tu vari viņus nosūtīt meklēt uzdevuma mērķa atrašanās vietu, pazemināt varoņa atpazīstamības līmeni vai vākt resursus. Tas ļoti palīdz, kad pēc uzdevuma apraksta nav skaidrs, kur jādodas. Lai palielinātu laukumu, kādu izlūki var izpētīt, ir jāpaaugstina viņu skaits, bet ar šo nevajag aizrauties, jo izlūki atjaunojas tikai pēc gadalaika beigām vai slēpnī var, izmantojot resursus, papildināt viņu skaitu.
Arī biedri ir atgriezušies šajā daļā – katram ir sava maza sižeta līnija, kas jāizpilda, lai viņi pievienotos. To izskatu un spējas var pielāgot – ir nepieciešams uzbūvēt un uzlabot Dojo ēku slēptuvē. Katram no šiem biedriem ir savas unikālās spējas, kuras palīdz tikt galā ar lielu pretinieku skaitu vai novērst to uzmanību.
Cīņu sistēma šajā daļā ir patīkama – vieglais un stiprais sitiens, parry, pretsitiens. Katrs ierocis jūtas citādi – piemēram, Naoes kusarigama var uzbrukt vairākiem pretiniekiem vienlaikus, kamēr Jasuke ar naginata var gan fokusēties uz vienu, gan “slaucīt grīdu” ar veselu baru. Nav arī vairs izturības skalas – milzīgs pluss, salīdzinot ar Valhalla.
Battle Pass... Assassin's Creed spēlē?
Jā, ir arī battle pass, bet tā nav tāda, kādu Tu esi iedomājies. Kopā ir trīs "battle pass", kuras dod balvas - ieročus, bruņas, resursus un sižetu paplašinošus videorullīšus. Tām nav laika ierobežojuma – Tu vari pārslēgties starp visām jebkurā brīdī. Pildot ikdienas vai iknedēļas uzdevumus, atbloķē jaunus līmeņus tajos, kur ir balvas.
Papildmisijas
Diemžēl papilduzdevumu sadaļa ir diezgan vienmuļa šajā Assassin's Creed, it īpaši ņemot vērā vietu un notikumus spēles laika periodā. Ir trīs galvenie tipi: likvidēt noteiktu skaitu pretinieku, savākt konkrētus priekšmetus vai izpildīt sarakstu ar ļaundariem. Šie uzdevumu tipi sāk atkārtoties jau spēles vidū, un tas nepriecē nemaz. Man prasījās lielāku uzdevumu variāciju, lai būtu vairāk interesantu, stāstisku papildmisiju, – kā tas bija Odyssey, kur Tu ar interesi pildīji un gribēji uzzināt, ar ko tad viss beigsies.
Bet papildmisijas ar ļaundaru sarakstiem variējas, un bieži vien starp šiem mērķiem ir kāds, kurš ir interesanti izstrādāts, – vizuāli vietas izskats, vai kā tikt līdz šim mērķim.
Uzdevumu dizaini
Spēlē uzdevumi atrodas uz tāda kā “uzdevumu dēlīša“ visi vienlaikus, kas uzdevumu izvēlni ir padarījis patīkamāku nekā iepriekšējās daļās, kur atrast kādu noteiktu papildmisiju bija galvassāpes.
Misiju struktūra ļauj spēlētājam brīvi izvēlēties, ar kuru ļaundari sākt. Nav tikai viens pareizais ceļš ļaundaru novākšanā, jo šīs misijas ir tāda kā “brīvās izvēles“, kur Tu patiešām vari sākt ar jebkuru no ļaundariem, protams, spēle iesaka līmeni, ar kuru sākt vai turpināt, bet spēles otrajā pusē Tu vairs nejūti starpību starp līmeņiem tik kritiski. Katram no lielajiem ļaundariem ir 3-4 misijas, kuras ir vispirms jāizpilda, lai tiktu klāt pie mērķa. Šie “mazie“ uzdevumi man patika, jo tās bija atsevišķas sižeta arkas galvenajā stāstā, piemēram, sižeta arka par kareivjiem mūkiem, kuri nevēlējās atdot savu templi un svētās relikvijas.
Gala rezultātā secinājums - Assassin's Creed Shadows ir lielisks papildinājums sērijai. Tas paņem un izlabo daudz ko no tā, kas iepriekšējās daļās kaitināja. Gameplay ir aizraujošs, un stundas pazūd nemanot. Viena no vistehniskākajām spēlēm, kādu Ubisoft ir izstrādājuši. Protams, ne viss ir perfekti – sižets un papildmisijas varēja būt labākas –, bet spēle ierauj sevī ar atmosfēru un mehāniku, tiešām liekas, ka pats atrodies feodālajā Japānā. Es šo spēli silti iesaku visiem atvērto pasauļu cienītājiem, kā arī tiem, kas nespēj sagaidīt, kad iznāks Ghost of Yōtei.
Ja pēc apskata izlasīšanas vēlies iegādāties spēli, tad vari to iegūt par labu cenu un ātru piegādi no mūsu draugiem - www.gameroom.lv
👍 Sudrabs
Ir OK! Pagaidi atlaidi vai pērc secondhand.
Raksta jautājums ⁉️
Kura Assassin's Creed daļa ir palikusi Tev visspilgtāk atmiņā?
Atbildi zemāk komentāru sadaļā!
Izdošanas datums: 2025. gada 20. marts
Izstrādātāji: Ubisoft Quebec
Izdevēji: Ubisoft
Žanrs: Action-adventure
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PlayStation 5, Windows, Xbox Series X/S
Paldies GMR Mafijai! 🤜🤛
Ikviens Patreon biedrs un atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā. Paldies!
GMR Platīna Biedri
MarexK
🍻
Vatafaks
🍻
MarexK 🍻 Vatafaks 🍻
GMR Zelta Biedri
Muskulis, okie, Aiga
Pievienojies mūsu
Discord kanālam
Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!
GMR Partneri 🤝
Geedie.lv
Pērc un pārdod! Latvijā radīts tirgus geimeriem, kolekcionāriem.
Gameroom.lv
Interneta veikals geimeriem!