Pirmie iespaidi Need for Speed Unbound – anime stila gonkas

Pēc trīs gadu pārtraukuma Need For Speed ​​​​Unbound iezīmē savas sērijas atgriešanos trasē. Pie stūres šoreiz ir Criterion Games, kas 2000. gados izcēlās ar Burnout spēlēm un jau ir strādājusi pie Need For Speed (NFS), izstrādājot daļas Hot Pursuit, Most Wanted un Rivals.

Veidotāji turpina iesāktās NFS idejas un papildina tās ar bezrūpīgumu, jautrību un anime stilā ieturētu grafisko stāstu, kā arī dažādiem animācijas efektiem. Pretēji solītajam šos grafiskos elementus neizdodas atslēgt, bet pie tiem var ātri pierast. Tie kļūst nemanāmi. NFS Unbound spēlēju uz Xbox Series X, tādējādi dalos ar saviem pirmajiem iespaidiem pēc 7-8 stundām.

Pirmie iepaidi

Spēles galvenā darbība norisinās Leikšorā, kas atgādina industriālo Čikāgu ar jau zināmo pilsētas vidi, kas redzēta citās NFS daļās. Personīgi Unbound man ļoti atsauc atmiņā Heat ar dienas/nakts režīmu, kas tiek papildināts ar anime stila efektiem. Mašīnu tūnings ir aizņemts jau no citām daļām, piemēram, Need For Speed (2015), kamēr policijas pakaļdzīšanās ļoti atgādina Rivals. Savā veidā Criterion Games prasmīgi izmanto iepriekšējās iestrādes un papildina ar savu izdomāto stāstu un grafiskajiem elementiem.

Stāsta daļā iejūtamies braucēja (-s) lomā, kurš kopā ar savu draugu kompāniju vēlas uzvarēt The Grand – karaliskās sacīkstēs pret labākajiem dūžiem. Stāsts ir diezgan bezrūpīgs un vienmuļš, ko arī papildina atriebšanās kāre par reiz nozagto mašīnu, ko varēsim atgūt jau pāris gadus vēlāk, piedaloties Fast & Furious stila nakts sacīkstēs.

Stāstā iepazīstam stereotipiskus tēlus, kas jau reiz redzēti līdzīgās situācijās. Spēle piedāvā pārāk paredzamu stāsta attīstību. Viss sižets attīstās dienas/nakts režīmos, kur galvenais mērķis ir pelnīt naudiņu, bēgt no policijas, lai saglābtu iekrāto naudu kārtējā diennakts laikā, kā arī uzlabot savu auto.

Taču NFS Unbound nav par stāstu, bet par sevis izklaidēšanu atvērtā pasaulē, piedaloties dažāda stila sacīkstēs un vācot neskaitāmus kolekcionējamos priekšmetus. Runājot par sacīkstēm, tajās ir jau zināmās klasiskās apļa sacīkstes, drifta pārbaudījumi un aktivitātes, kurās jākrāj augstākais iespējamais punktu skaits, notriecot trasē izmētātus ķegļus un mucas.

Unbound atvērtā pasaule un dienakts cikls

Mūsu galvenais uzdevums ir pelnīt naudiņu, krāt dažādus sacīkšu auto un piedalīties dažādu derību izbraucienos, kur var ne tikai vinnēt naudu, bet arī pazaudēt to vai mīnusot. Pirms sacensībām spēlētājs var izlemt izaicināt kādu no dalībniekiem. Braucēju mākslīgais intelekts šoreiz ir agresīvāks nekā iepriekšējās daļās un ir grūtāk uzvarēt sacīkstes. Tātad vajag krāt naudu dažādiem auto uzlabojumiem, kas ļaus celt pozīciju.

Pēc kārtējās sacīkstes parasti ir jābēg no policijas, kura arī pēc braucēja noķeršanas var atņemt visu tekošo diennakts ciklā iekrāto naudu. Policijas intelekts ir palicis nemainīgs Rivals un Heat līmenī.

Savukārt atvērtā pasaule ir piepildīta ar kolekcionējamiem priekšmetiem, lēcieniem, fotoradariem un iznīcināmiem stendiem.

Spēlētājs progresē četru nedēļu ciklā līdzīgi kā ​​​​Heat. Katru dienu var nospēlēt noteiktu skaitu sacensību, lai nopelnītu uzlabojumiem nepieciešamo naudu, un katrs izaicinājums paaugstina policijas modrības līmeni. To visu mēs esam jau redzējuši iepriekšējās NFS daļās. Galvenā bēda, ka dienas un nakts līdzinās visā ciklā, tās caurmērā ir vienādas. Pirmās nedēļas beigās praktiski ir redzēts viss, ko spēle var piedāvāt satura un daudzveidības ziņā.

Taču ir viena jauna iezīme, kas atšķir no sērijas priekšgājējiem. Unbound piedāvā trīs grūtības līmeņus - Relaxed, Challenging un Intense. Tie nosaka ne tikai mākslīgā intelekta spējas, bet arī pieejamo restartu skaitu tekošajās sacīkstēs diennakts ciklā. Es izmēģināju Challenging un Relaxed, principā galvenā atšķirība ir pieejamais restartu skaits. Mākslīgais intelekts likās vienlīdz agresīvs pirmajās divās grūtības pakāpēs.

Urbānā braucēju kultūra

Šoreiz galvenā NFS odiņa ir tā sauktais pilsētas jeb urbānais stils. Tā braucēji savācas tikšanās jeb meetup punktā un demonstrē savus auto. Man personīgi patīk ieturētais animācijas stils un demonstrētais mašīnu tūnings, kā arī jauniešu vēsā attieksme pret sacīkstēm. Savā veidā animētie elementi atdzīvojas reālā pasaulē un veidojas tā sauktā papildinātā realitāte. Tādējādi, apvienojot animētos tēlus ar reālo pasauli, tiek iegūts divu stilu apvienojums, kas neizskatās pavisam reāls.

Šī kultūras daļa tiek papildināta ne tikai grafiski ar dažādiem Fast & Furious stilistikā ieturētiem elementiem, bet arī veiksmīgi izvēlētu skaņu celiņu. Latvijā jau redzētais A$AP Rocky ir šīs sērijas daļas muzikālā zvaigzne, kuram ir veltīta arī īpašā Mercedes-Benz 190E mašīna. Skaņa spēlē ir augstā līmenī: var dzirdēt patīkamo dzinēja rūkoņu un veiksmīgi izvēlēto hiphopa muzikālo pavadījumu. Par šo tēmu izvērstāk pastāstīs GMR biedrs okie savā Unbound apskatā.

Unbound arkādiskā braukšana un stilistka

NFS ​​​​Unbound piedāvā arkādes stila braukšanu ar dažādiem jauninājumiem. Atšķirībā no pārējām sērijas spēlēm uzsvars tiek likts uz maksimālā ātruma sasniegšanu, izmantojot nitro. Taču nitro ir jākrāj, ko parasti var saņemt, driftējot un draftējot gar sānu griezieniem. Tiklīdz ir sasniegts kāds nitro uzkrājums, tad to var izmantot. Taču atšķirībā no pārējām NFS arkādēm nitro var pazaudēt, ja tas laikus netiek izmantots.

Tātad īstā māksla ir pareizi uzkrāt nitro un izmantot to pareizajā brīdī. Ja pastāvīgi esam atpalicēju lomā, tad īstajā laikā un vietā izmantotais nitro ļauj sasniegt labākas vietas. AI īsti nepadodas vai speciāli nebremzē kā citās NFS daļās, pats braucējs balansē uz robežas, vai būt sacīkstes pēdējās pozīcijās vai sasniegt labāku vietu. Īsāk sakot, Unbound piedāvā nedaudz limitētāku braukšanas sistēmu, kā varētu gaidīt, kas neatstāj daudz vietas spēlētāja braukšanas stilam.

Manuprāt, Criterion Games spēcīgā puse tieši ir tūnings. Mašīnas var pārveidot neskaitāmos viedos, sākot no lieto disku stila pielāgošanas līdz pat dažādiem auto krāsojumiem. Auto var gan mainīt visādas detaļas, gan arī vizuāli mašīnas izskatu. Dažkārt tūninga iespējas aiziet tik tālu, ka mašīnas nav atpazīstamas pēc to pārveidošanas.

Pavisam Unbound piedāvā 143 transportlīdzekļus, visi auto ir licencēti. Ir piedāvāti dažāda stila auto, sākot no pikapiem līdz superauto.

Kopsavilkums

Apkopošu nelielas atziņas par pirmajiem iespaidiem par NFS Unbound, atstājot vietu okie apskatam ar dziļāku muzikālā pavadījuma iztirzājumu, braukšanas un online režīma vērtējumu, kā arī, cerams, okie informēs par trofejām un dos kopējo vērtējumu par spēli. Mani Unbound iespaidi ir neliela prelūdija gaidāmajam Unbound apskatam.

Kopumā spēle strādā ar 60 kadriem sekundē uz Xbox Series X, kadru skaits nepazeminās pat haotiskākajās situācijās. Manuprāt, Unbound nav nekāda nākamās paaudzes spēle, bet krāšņi uzlabota konfekte, kas koši ietītā urbānā stila papīrītī ar anime elementiem. Visdrīzāk tā ir NFS Heat ideju turpinātāja.

No pozitīvajām lietām jāatzīmē, ka Unbound ir pietiekami noslīpēta un stabila spēle, kura nebremzē, un es nesastapos ar grafiskām kļūdām un nepieredzēju spēles uzkāršanos. Spēle strādā stabili un tā, kā nākas.

Unbound piedāvā spēles stilu, kurā spēlētājam pašam sevi jāizklaidē samērā nedzīvā atvērtā pasaulē, kas nosēta ar kolekcionējamiem priekšmetiem un iepriekš izplānotām sacīkstēm. Ja ir iespēja, noteikti nogaidiet atlaides, jo EA prasa 70 naudiņas un nepiedāvā ko ļoti inovatīvu, bet sniedz stabilu un pārbaudītu NFS braukšanas pieredzi ar diennakts cikliem un policijas pakaļdzīšanos. Auto tūnings ar animācijas stila elementiem dažādo braukšanu.

Apskatītā versija: Xbox Series X
Izdošanas datums: 2022. gada 2. decembris
Izstrādātājs: Criterion Games
Izdevējs: Electronic Arts
Žanrs: Racing
Spēlētāju skaits: 1–16
Platformas: PlayStation 5, PC, Xbox Series X/S


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā


Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Niigami, Pikachuchu, -RX-, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Atels20, Aiga, Sabur!

Previous
Previous

Izdzīvo Modern Warfare II kampaņu un stāstu ar GMR.lv

Next
Next

Spēles, kuras vērts iečekot. Decembris, 2022. gads