God of War Ragnarök apskats – viss, ko gaidīji
Ilgi gaidītā God of War Ragnarök (GoWR) ir paraugs jebkuram turpinājumam – lielāka, daudzveidīgāka un labāka. Ja patika 2018. gada spēle, pērc arī šo! Paldies par uzmanību!
.
.
.
Ja esam viens ar otru godīgi, atzīsim, ka lielas jēgas šim apskatam nav. Ar kārtējo lielbudžeta spēli no Sony studijas pāris lietas ir gandrīz garantētas. Pirmkārt, tas ir ļoti kvalitatīvs produkts, ko prasmīgi izstrādājuši talantīgākie cilvēki industrijā. Otrkārt, noskatoties pāris reklāmas materiālus, tu jau zini, ka patiks un tāpat nopirksi. GoWR gadījumā plaši detaļās neizplūdīšu, vien pateikšu svarīgāko gan jaunpienācējiem, gan esošajiem faniem, ļaujot BiiWii vēlāk smalki izklāstīt domas savā videorecenzijā mūsu Youtube kanālā.
Tālāk nekādu patiesu “spoileru” par jauno spēli. Apsolu!
Kā arī lielais paldies Sony Playstation Latvija par apskata koda sagādāšanu!
Pubertāte gigantu līmenī
GoWR ir tiešs turpinājums sērijas God of War 2018. gada rimeikam, kas radikāli atšķiras no PS2, PSP un PS3 ēras daļām. Asiņainu un episku hack ‘n’ slash nomainīja Metroidvania ar lielāku uzsvaru uz stāstu un personīgajām attiecībām.
Galvenais varonis, bijušais kara dievs Kratoss mierīgākas dzīves meklējumos pārvācās uz Skandināviju, lai tur kā parasts mirstīgais audzinātu dēlu Atreju (“puika!”), bet, pildot mirušās sievas vēlmi izkaisīt viņas pelnus no augstākās deviņu pasauļu virsotnes, pamanījās atklāt savu patieso dabu, apgāzt dažus podus un uzkāpt uz vairākām varžacīm. Patīkami, ka GoWR galvenajā izvēlnē vienmēr var aplūkot īsu iepriekšējās daļas apkopojumu.
Jau pašā sākumā, braucot vilku pajūgā, atceramies par ienaidniekiem, ko ieguvām pirmajā spēlē. Ar to “jautrība” nebeidzas, jo Atrejs ir sasniedzis vecāku nīstos pusaudžu gadus. Pēkšņa interese par pretējo dzimumu, aizdomīgi draugi, kaitīgi ieradumi? Nē, runa ir par puikas vēlmi izprast savas dotības un likteni. Redziet, jau ir sākusies Fimbulvintra (jeb “Lielā ziema”), kas skandināvu mitoloģijā ir priekšvēstnesis Ragnarokam, un zēna izdarības var novest pie pasaules bojāejas!
Tā iesākam kārtējo piedzīvojumu, kas liek sisties ar vareniem ienaidniekiem, izpētīt ļoti atšķirīgas pasaules, vākt laupījumu, uzlabot ekipējumu un spējas, atgriezties iepriekš nepieejamās vietās un risināt mīklas. GoWR ir tas pats, bet vairāk un labāk. Skandināvu mitoloģijas pazinēji varētu domāt, ka jau sapratīs, kas notiek tālāk, jo ir daudz dzirdētu varoņu un vietu, bet pa vidu visam ir iemests Kratosa cirvis, kas interesantos veidos apspēlē folkloru un pārsteidz.
Sižets ticami parāda tēlu konfliktus un izaugsmi. GoWR nepiedāvā amerikāņu kalniņus kā vecās labās God of War – Uncharted cienīgu momentu ir maz. Temps ir lēns, manai gaumei pat pārāk gauss, kas ir vienīgā patiesā kritika par stāstu. Ļoti patīk aktieru darbs un smalkais humors.
Pirmajā spēlēšanas reizē jārēķinās ar vismaz 25 h līdz beigu titriem. Varēja būt arī krietni mazāk.
Ziemas pieskāriens
Nekas gan netraucē sižetu pabeigt 50 stundās, jo gandrīz vienmēr var novirzīties no pamata takas, lai izpētītu vidi, atvērtu dārgumu lādes, tiekot pie resursiem, jaunas maģijas un uzlabojumiem, izpildīt kādu blakusuzdevumu. Kā jau jebkurā kvalitatīvā Metroidvania pārstāvē, ir ļoti viegli aizrauties. GoWR beidzot piedāvā apmeklēt pasaules, kas pirmajā spēlē bija slēgtas, savukārt citas ir pavisam mainījušās Fimbulvintras ietekmē, piemēram, ezers ar Tīra templi ir aizsalis, liekot to šķērsot pajūgā (laiva gan nekur nav pazudusi).
Viena no GoWR stiprākajām pusēm ir milzīgā daudzveidība. Kaut arī stāsts ir lēns, vismaz krasi atšķirīgās norises vietas neliek garlaikoties. Nereti no sniegotas vides pārejam uz zaļu un mitru pasauli, kas pilna ar dzīvību un nāvējošiem pretiniekiem. Ne visur ir ziema, citur ir silts un spīd saule. Arī GoWR ir iespējams ne tur nogriezties un saskarties ar mošķiem, kas tevi nosit ar 3 sitieniem, bet šķiet, ka šādu pārsteigumu ir mazāk nekā 2018. gada spēlē. Šoreiz ir tiešām jāskaras klāt melnajām plaisām, lai pārbaudītu savas cīņu prasmes.
Tā vietā grūtības pakāpe kopumā šķiet augusi, jūtama Dark Souls ietekme, jo nekad nevar atslābināties. Parastie ienaidnieki sit sāpīgi un no visām pusēm. Ir ieviesti vairāki vairogu veidi, palielinot iespējas atsist uzbrukumus un apdullināt. Kopā ar citiem spēles procesa papildinājumiem, piemēram, ieroču uzlādēšanu, cīņu sarežģītība ir palielināta. Kratosam ir tie paši ieroči, kas iepriekš, bet sižeta gaitā tiekam arī pie jaunām mantiņām. Šoreiz vairāk palīdz arī pavadošie varoņi.
Nākamā paaudze?
Laika gaitā gan man sāka cīņas apnikt. Problēma ir pastāvīgie uzbrukumi aiz muguras un no vairākām pusēm. Jā, par pieredzes punktiem var nopirkt visādus jaunus uzbrukumus, tos papildināt ar statusa efektiem, bet ir grūti uztaisīt labu kombo, kad regulāri jāpārtrauc katra otrā darbība, lai izvairītos no ienākoša sitiena.
Kaujas kļūst haotiskas un nogurdina. Un tā notiek jau standarta grūtības pakāpē. Ir daudz pielāgošanas iespēju cilvēkiem ar invaliditāti, kas noteikti atvieglotu tikšanu līdz nākamajam stāsta notikumam, bet tās neaiztiku, tikai sakodu zobus un turpināju mirt, līdz uzvarēju. Vismaz kontrolpunkti ir izvietoti pirms katras cīņas un pat starp fāzēm konfliktos ar bosiem.
Lai gan grūta, GoWR ir vismaz godīga, tāpēc ar katru nākamo mēģinājumu arvien labāk pārzinām pretinieka kustības, kas palīdz viņu galu galā pieveikt. Haotiskuma izjūtu palielina tuvu galvenā varoņa mugurai pievilktā kamera.
Nav gan tā, ka Kratosa vērošana būtu kas nepatīkams. Tieši pretēji: kā jau no Sony piederošas studijas sagaidāms, grafika ir fantastiska. Katra pinka stoiskā varoņa bārdā un grumba sejā ir lieliski detalizēta, kamēr daudzveidīgās pasaules piedāvā elpu aizraujošas ainavas. Tas viss ir izdevies, kaut arī GoWR tika lielākoties izstrādāta attālināti un sirdī ir tīra PS4 spēle ar pāris pievienotiem jaunākajiem grafikas trikiem uz PS5, piemēram, viltotu ray tracing, kas nepatērē tik daudz resursu, bet izskatās pārliecinoši. Vēl aizvien ir palikuši slēptie ielādes ekrāni, ceļojot starp pasaulēm, kas uz PS5 būtu lieki, bet tos var piedot.
Tā kā GoWR nav patiesa next-gen spēle, PS4 īpašnieki saņem pilnvērtīgu produktu un uz PS5 paliek rezerve 120 Hz režīmam. Realitātē kadru skaits turas ap 80 FPS, tāpēc ir nedaudz gludāk par standarta 60 FPS Performance Mode, bet tikai uz ekrāniem, kas atbalsta VRR. Lai gan izšķirtspēja tad ir tikai 1440p, gudras attēla uzlabošanas metodes liek visam izskatīties patīkami asi.
Kā ar skaņu? Augstākā pilotāža gan samplos, gan balss aktieru darbā, gan mūzikā. Personīgais favorīts ir aktieris, kurš ieskaņojis Odinu. Protams, Kratosa baritons arī šoreiz neliek vilties.
Kopsavilkums un gala vērtējums
Vairāk un labāk – God of War Ragnarök ir turpinājums, kas neliek vilties. Lieliska asa sižeta piedzīvojumu spēle, kas tevi izklaidēs ilgu laiku. Ja var kur piesieties, tad tikai stāsta lēnajam tempam un pārāk haotiskajām cīņām. Patīkami, ka PS4 lietotāji nav apdalīti ar zemāku versiju, kamēr PS5 īpašnieki var baudīt augstu veiktspēju.
🔥 Platīns
Izcila spēle! Lieki nekavējies, droši ņem ciet un izbaudi!
Apskatītā versija: PlayStation 5
Izdošanas datums: 2022. gada 9. novembris
Izstrādātājs: Santa Monica Studio
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Žanrs: Action-adventure
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PlayStation 4, PlayStation 5
Raksta jautājums ⁉️
Vai pirms apskatiem jau zināji, ka spēle būs vairāk nekā laba?
Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!
Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam
Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!
Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛
Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.
Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!
Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆
Niigami, Pikachuchu, -RX-, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Atels20, Aiga, Sabur!